1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. TESK Genel Lideri: Mecburî trafik sigortası fiyatlarında norm birliği sağlanmalı

TESK Genel Lideri: Mecburî trafik sigortası fiyatlarında norm birliği sağlanmalı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Zorunlu trafik sigortası fiyatlarında norm birliği sağlanması gerektiğinin altını çizen TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Yedek kesim fiyatlarındaki artış ve araç fiyatlarındaki yükselişe bağlı olarak mecburî trafik sigortası fiyatı geçtiğimiz yıla nazaran yüzde 100’ün üzerinde artış gösterdi. Trafik sigortası zorunlu ancak sigorta birliği ve sigorta acentalarının fiyatlarında farklılık var. Örneğin 4 bin 900 civarında sigorta yapılması gereken bir araca ben 6 ila 11 bin ortası farklı fiyatlandırma yapılıyor. Trafik kazalarındaki hasarların yükselmesi sigorta fiyatlarını arttırdı ancak acentaların çektiği fiyatlar bu durumun üzerinde kalıyor. Bunun için norm birliği sağlanmalı. ya da bu mecburî sözü kaldırılıp kasko üzere isteğe bağlı olmalı lakin o da mümkün değil. Mecburî olduğuna nazaran bu fiyatların yüksek bulunmasıyla vatandaş sigorta yaptıramıyorsa o vakit devletinde katkısı olmalı” dedi.

“Zorunlu trafik sigortaları her ay yüzde 3 artıyor”

Can ve mal güvenliği açısından zarurî trafik sigortasının hayati kıymeti olduğunu söz eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Trafiğe kayıtlı 29 milyon 367 bin araçtan 6 milyon 23 bin 235’inin, yani yaklaşık yüzde 20’sinin sigorta poliçesi yok. Arabaların yüzde 6,71’i, kamyonetlerin yüzde 11,21’i, minibüslerin yüzde 19,45’i, özel gayeli taşıtların yüzde 19,06’sı, motosikletlerin ise yüzde 65’inin mecburî trafik sigortası bulunmuyor. Kuryelik mesleğindeki artışla birlikte bilhassa kaza ihtimali ve hasarı daha büyük olan motosiklette sigorta oranı daha yüksek olması gerekirken ne yazık ki tam zıddı bir durum var. Geçtiğimiz yıllarda olan taksitlendirme imkanının kaldırılması ve tek çekim ödeme yapılması sigortasızlığın en önemli sebeplerinden biri. Öte yandan sigorta fiyatı şoförün yaşına, aracın markasına ve modeline nazaran değişkenlik gösteriyor. Buna ilaveten her ay yüzde 3 oranında da otomatik artış gösteriyor. Fiyatlar makul düzeye indirilir, taksit imkanı tekrar getirilir ve her sigorta kendi masrafını karşılarsa sigortalılık oranı artar” diye konuştu.

“Trafikteki araçların yaşlılığı da sigortasızlığı arttırıyor”

Trafikteki yaşlı araç sayısının fazla olmasının da sigortasızlık konusunda tesirli olduğunu belirten Palandöken, “Trafikte dolaşan araçların yaklaşık yüzde 30’unu 20 yaşın üzerindeki araçlar oluşturuyor. Bu araç sahiplerinin ise trafik sigortası yapma oranı bir oldukça düşük. Ortalama 10 bin lira civarında olan trafik sigortasını vatandaş fazla buluyor, 691 lira olan sigortasız araç kullanma cezasını ise buna tercih ediyor. Ancak araçları için bu sayıları çok bulan vatandaş kendilerini tehlikeye soktuğunu unutmamalı. Bir kazanın bedeli bunun çok üstünde değerliye patlayabilir. 3 milyon liralık araç sahibi 10 bin lirayı vermekte zorlanmayabilir ancak 300 bin liralık araç sahibi bu sayıları çıkartmakta zorlanabilir. Bu sebep ile sigorta yaptırmak ulaşılabilir kılınmalı” halinde konuştu. – ANKARA

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
TESK Genel Lideri: Mecburî trafik sigortası fiyatlarında norm birliği sağlanmalı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Habernaz ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin