1. Haberler
  2. Güncel
  3. Konya’da 2. etap için imzalar atıldı

Konya’da 2. etap için imzalar atıldı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

KONYA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devralınan Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın 2. Etabı için Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AGYM) ile Konya Büyükşehir Belediyesi ortasında bölüm protokolü imzalandı.

Büyükşehir Taş Bina’da düzenlenen Şehir Hastanesi Tramvay Çizgisi 2. Etap Bölüm Protokolü İmza Töreni’nde konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, seçimden evvel kamuoyuyla paylaştıkları mutabakatın bugün imzasını gerçekleştirdiklerini tabir etti.

MEVCUT 27 KİLOMETRELİK RAYLI SİSTEM ÇİZGİSİ BİR ADIM ÖTEYE GÖTÜRÜLÜYOR

Konya’da raylı sistem konusunun en kıymetli gündem hususlarından birisi olduğunu kaydeden Lider Altay, “Konya bugüne kadar 27 kilometre raylı sistem yapmayı başarabilmiş Anadolu’daki en güçlü kentlerden birisi. Artık bunu bir adım öteye götürerek bakanlığımızla birlikte, bunun 105 kilometreye çıkarılmasıyla ilgili çalışmaları paylaşmıştık. Konya Büyükşehir Belediyesi olarak bunun 28.1 kilometresini biz yapacağız, bakanlığımız 77 kilometre raylı sistem sınırını kentimize kazandırmış olacak” dedi.

BÜTÜN SANAYİ ALANLARININ TAŞINMASINA YARDIMCI OLACAK

Konya toplu ulaşımının yeni sınırlarından olan Kent Hastanesi-Stadyum Hattı’nın birinci etabının temelini mahallî seçimden çabucak sonra attıklarını anımsatan Lider Altay konuşmasına şöyle devam etti:

“İlk etapta temelini attığımız çalışmayla, Kent Hastanesi’nden başlayıp Aslım Caddesi’nden devam eden 11.2 kilometrelik sınırın üretimini Büyükşehir olarak üstlenmiş bulunuyoruz. Bugün protokolünü yapacağımız ikinci etapta ise; Yeni Sanayi Sitesi’nden başlayarak Aslım Caddesi-Aksaray Yolu kavşağı-Dr. Sadık Ahmet Caddesi-Halil Eser Caddesi ve Yeni Stadyuma kadar olan sınırı bakanlığımız yapacak. Bu sinirle birlikte Barış Caddesi’nde Büyükşehir Belediyemizin yapacağı çizgi, Selçuk Üniversitesi sınırı, KONYARAY’ı dik kesen ve Eski Sanayi ve Karatay Sanayi’yi taşımamızla oluşacak yeni sanayi alanı ve Aslım Caddesi’ndeki bütün sanayi alanlarının taşınmasına yardımcı olacak bir toplu taşıma çizgisini ortaya koymuş olacağız. Devredeceğimiz ikinci etap çizginin uzunluğu 10 kilometre. İnşallah tamamlandığında Yeni Stadyumdan başlayarak Kent Hastanesi’ne kadar 21.1 kilometrelik yeni raylı sistem sınırına kavuşmuş olacağız.”

“HZ. MEVLANA’NIN KENTİNE HİZMET ETMEK HERKESE NASİP OLMAZ”

Katkılarından ötürü Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün’e teşekkür eden Lider Altay, “İnşallah bugün protokolünü yapacağımız çizgiyle birlikte Ahmet Özcan Caddesi-Fetih Caddesi’nden başlayan sınırın Yeni Gar’a kadar uzanacak bir halde büyütülmesi, Alaaddin-Selçuk Üniversitesi sınırının Alaaddin-Konya Teknik Üniversitesi sınırına kadar büsbütün yer altından metro standardında hafif raylı sistem olarak yapılması ve yeniden Alaaddin’den-Necmettin Erbakan Üniversitesi Kampüsü’ne kadar bir bütün olarak ortaya konmasında kendisinin ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu beyin çok büyük dayanaklarını gördük. Konyalılar Konya’ya hizmet edeni asla unutmaz. Hz. Mevlana’nın kentine hizmet etmek herkese nasip olmaz. İnşallah bu imzasını atacağımız Kent Hastanesi-Stadyum ikinci etap çizgisiyle birlikte çalışmalarımıza da başlamış olacağız. Birlikte çalışma kültürü açısından değerli bir iş. Konya’nın temel problemini çözeceğimiz bir işi gerçekleştirmiş oluyoruz” diye konuştu.

“KONYA İÇİN BU TARİHİ ADIMI ATMANIN MEMNUNLUĞUNU YAŞIYORUZ”

Dünya Etraf Haftası’nda iklim değişikliğinin tesirlerinin ağır formda yaşandığı bugünlerde raylı sistem sınırlarını geliştirerek karbon emisyonunun azaltılması konusunda kıymetli bir adım attıklarını vurgulayan Lider Altay, “Şehrimize güzel olmasını temenni ediyorum. İnşallah bundan sonra vilayet liderimiz, milletvekillerimizle birlikte bakanlık seviyesinde süreci takip ederek Sayın Genel Müdürümüzün ve takımının dayanağıyla bu çizginin üretimine bir an evvel başlayarak kentimizin ulaşım altyapısına yeni bir soluk kazandırmayı planlıyoruz. Konya için bu tarihi adımı atmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Güzel, uğurlu olsun” sözlerini kullandı.

AKARYAKIT KULLANMAYAN TOPLU TAŞIMANIN KIYMETİNE DİKKAT ÇEKTİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün ise, kent içi raylı sistemlerin günümüzde büyükşehirler için büyük ehemmiyet taşıdığını belirterek konuşmasına başladı. Toplu taşımada çevreci uygulamaların ehemmiyetine dikkati çeken Eyigün, “Şehirler, 150 yıl evvel bu muhtaçlığı göstermiyordu fakat büyüyen kentler, artan ulaşım muhtaçlıkları, kompleksleşen fiziki ortam, lojistik gereksinimleri, eğitim, sıhhat, turizm… Tüm bunları topladığımızda milyonlara günlük seyahat talebi doğuyor. Bir kentin nüfusunun çok daha üzerinde. Hasebiyle çevreci, tasarruflu, güç verimliliğine uygun, yeşili koruyan, akaryakıt kullanmayan toplu taşıma bu işte tek tahlil olarak gözüküyor” dedi.

“KONYA’NIN BİR FARKI VAR”

Eyigün, nüfusla gerçek orantılı olarak raylı sistemlere duyulan muhtaçlığın da arttığını belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Türkiye’de toplam 900 kilometre kadar büyükşehirlerde raylı sistem uzunluğu var. Yarısına yakınını Bakanlığımız gerçekleştirdi. Bu gerçekleşmeleri yaparken 2011 yılında değerli bir farkı belirtmek lazım. Olağanda belediye kanununa nazaran ya da büyükşehir belediyeleri kanununa nazaran raylı sistem ya da ulaşım altyapılarını gerçekleştirmek belediye bütçesiyle belediyelerin misyonu. Büyüyen kentler, metroların büyük maliyetlerine bakıldığında 2011’de Cumhurbaşkanımızın talimatıyla yeni bir kanun çıktı. Bu genel bütçenin büyükşehirlere katkısı olarak söz edebileceğimiz bir kanun. Bu çerçevede Konya’mızın da raylı sistemlerini gerçekleştirmede ayrıca kentlerde olduğu üzere aramızda bir iş birliği oluştu. Lakin Konya’nın bir farkı var. Mesela lokal seçimler olduktan sonra her belediye herhalde yeni periyodun planlamaları için bir nefes alır. Konya Büyükşehir Belediyesi seçimden bir gün sonra ‘Ne yapıyoruz?’ diye bizi aradı. Birçok belediye ile iş birliğimiz var. Hangi kent olursa olsun raylı sistemlerin hakikat gerçekleşmesi için yardımcı olmaya çalışıyoruz lakin Konya Büyükşehir Belediye Liderimizin, başta olmak üzere genel sekreteriyle, yardımcıları ve daire liderleriyle bir ayakları Ankara’da diyebilirim. Büyükşehir Belediye Liderimizin bu kadar projelerle ilgilenmesi bizim grubu de doğrusu motive ediyor. Konya’nın işi denilince; Konya bir gün projeyi gönderir öbür gün de onaylandı mı diye takibini yapar. Doğrusu bu bizi hem mutlu ediyor hem de motive ediyor.”

“KONYA BÜYÜKŞEHİR’İ HATAY’DA YAKINDAN TANIDIK”

Konya Büyükşehir Belediyesi’nin yaşanan sarsıntı hasebiyle Hatay’da gerçekleştirdiği çalışmalara değinen Eyigün, “Biz Konya Büyükşehir’i takımımız olarak Hatay’da yakında tanıdık. Biz de Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü olarak Hatay’da sarsıntı sebebiyle vazife yaptık. Gördüğümüz en kıymetli işler yapan kamu kuruluşu Konya Büyükşehir Belediyesi idi. Burada bir şahitliğimiz var, ellerine sıhhat diyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

“KONYA’DA ÇOK SAĞLIKLI BİR SONUCA ULAŞTIĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM”

Konya’nın ulaşım ağına uzun vadede en uygun hizmeti verecek proje için ayrıntılı görüşmeler gerçekleştirdiklerini aktaran Eyigün, “Biz bugün Konya’da orta ve uzun vadede neler yapmalıyız bunları çözümledik. Kim yaparsa yapsın, ne vakit yapılırsa yapılsın Konya’nın ulaşım ağının yanlışsız çözümlendiğine ben kaniyim. Necmettin Erbakan Üniversitesi’ni nasıl bağlarız? Selçuk Üniversitesi’nin merkezle kontağında farklı bir format yapacağız. Fetih Caddesi’ndeki tramvay nerede başlamalı, nerede bitmeli? Stadyum mutlak suretle hastane ile birleşmeli biçimindeki görüşlerimizi, çalışmalarımızı buraya getirmek kısa bir vakitte olmadı. Biz bu imzayı atmaya tahminen de 50 oturumla gelmişizdir. Bunun da sebebi hakikaten ince eleyip sık dokuduğumuz içindir. Konya’da çok sağlıklı bir sonuca ulaştığımızı düşünüyorum. Teknik beşerler olarak içimiz rahat. Bu projeleri iş birliği içinde yapacağız. Konya Büyükşehir’in ‘taşın altına elini sokan’ anlayışı bu projeleri inşallah en süratli formda onların da yardımıyla, dayanağıyla gerçekleştireceğimizi gösteriyor. Ben Konya’ya bu türlü baktıkları için bilhassa Konyalılar ismine da ülkemiz ismine da teşekkür ediyorum, tebrik ediyorum. Bu projenin de inşallah en kısa vakitte ihale etabına geçeceğiz. Hayırlara vesile olmasını, Konyalılara uzunca süre hizmet edeceğini, yüz yıl sonra bile inşallah bugün atılan imzaların torunlarımızın torunları tarafından da kullanılarak takdirle karşılanacağını ümit ediyorum” sözlerini kullandı.

Konuşmaların akabinde Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün arasında Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın 2. Etabı Periyot Protokolü imzalandı.

İKİNCİ ETAP 10 KM UZUNLUKTA OLACAK

Konya Kent Hastanesi-Stadyum Tramvay Hattı’nın ikinci etabı olan Yeni Sanayi-Stadyum ortasındaki çizginin uzunluğu 10 kilometre olacak ve sınır 10 istasyondan oluşacak.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından yaklaşık bir ay önce yapımına başlanan Stadyum-Şehir Hastanesi Raylı Sistem Hattı’nın birinci etabı olan Kent Hastanesi-Yeni Sanayi Tramvay Sınırı da Adliye uzatma çizgisi dâhil 11.2 kilometre uzunluğa ve 13 istasyona sahip olacak.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Konya’da 2. etap için imzalar atıldı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Habernaz ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin