1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Bölüm Uzakdoğu’da büyümek istiyor

Bölüm Uzakdoğu’da büyümek istiyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İZMİR (İGFA) – Türkiye’ye kazandırdıkları yıllık döviz fiyatı 6 milyar doları aşan taze meyve zerzevat ve meyve zerzevat mamulleri kesimlerinin ihracatında Uzakdoğu pazarının hissesi ortalamanın üzerinde artıyor.

Meyve zerzevat mamulleri ihracatında Türkiye’nin lideri olan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 28-30 Mayıs 2024 tarihleri ortasında Çin’in Şanghay kentinde, düzenlenen Sial 2024 Şanghay Fuarı’na katılarak, Türkiye’nin Çin’e meyve zerzevat mamulleri ihracatını daha da artırması için Uzakdoğu pazarındaki pazarlama faaliyetlerine yeni bir halka ekledi.

TURŞU VE SOS KÜMELERİNE AĞIR İLGİ VARDI

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lider Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Lideri Hayrettin Uçak, Sial 2024 Şanghay Fuarı’nda Türkiye’nin ihracatında dünya lideri olduğu turşular ve sos kümelerine ağır ilgi olduğunu kaydetti.

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin 2024 yılında 1 Ocak – 28 Mayıs tarihleri ortasında 417 milyon dolarlık meyve zerzevat mamulleri ihracatına imza attığını dillendiren Uçak, yıllık bazda meyve zerzevat mamulleri ihracatlarının 1 milyar 21 milyon dolara ulaştığını, Türkiye ihracatından yüzde 38 hisse aldıklarını lisana getirdi.

UR-GE VE TURQUALITY PROJESİYLE 500 MİLYON DOLAR İHRACATA ULAŞACAKLAR

Türkiye’nin yıllık 60 milyon tona ulaşan meyve zerzevat üretiminin yüzde 10’luk kısmını taze meyve zerzevat olarak ihraç ettiklerini ve yıllık 3,5 milyar dolar döviz getirisi sağladıklarını aktaran Uçak, “60 milyon tonluk rekoltenin daha katma kıymetli hale gelmesi için dondurarak, kurutarak, konserve yaparak kıymetlendiriyoruz. Turşu, salça, meyve suyu, közlenmiş sebzeler, dondurulmuş sebzeler ve meyveler formunda işleyen dünyanın en çağdaş üretim tesislerine sahibiz. Amerika, İngiltere, AB ülkeleri, Uzakdoğu ve Ortadoğu ülkelerinde gücümüzü artırmak için fuarlara katılıyoruz. İhracatçı firmalarımızın kümelenerek yetkinliklerini artırdıkları ve pazarlama yaptıkları Ticaret Bakanlığımızca desteklenen UR-GE Projelerine 41 firmamızın iştirakiyle Turkish Fresh and Processed Fruits and Vegetables Cluster isimli dördüncü UR-GE Projemizi başlattık. Günümüzde yıllık 200 milyon dolar düzeyinde ihracat yaptığımız Asya Pasifik pazarında 500 milyon dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz” formunda konuştu.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Bölüm Uzakdoğu’da büyümek istiyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Habernaz ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin